Een Poncho en Wintermuts voor 48cm

4:50:00 PM


Het was de laatste dagen wat kouder in Houston en de poncho is dan ook van lekker warme felroze fleece. De poncho heeft zelfs een sjaalkraag om er zeker van te zijn dat de pop het toch zeker niet koud heeft. Het 'beleg' zit aan de buitenkant, dit is de lichtroze rand die je om de hals ziet. Het is even raar om te doen want je stikt op de goede kant van de stof de kraag en het beleg tegen de panden maar het is bij fleece een heel leuk effect, zo geeft het beleg ineens iets extra's.

Bij een warme poncho hoort natuurlijk ook een warme muts. Dit wintermutsje is heel eenvoudig om te maken, het stikken duurt echt maar 10 minuten. Het is van fleece en deze keer zit het 'beleg' ook aan de buitenkant en weer was het raar om te stikken, dat went niet zo snel! Normaal denk ik helemaal niet na terwijl ik iets maak, het gaat helemaal vanzelf, meestal luister ik naar voorleesboeken als ik achter de naaimachine zit. Omdat ik de kleertjes zelf ontwerp weet ik natuurlijk helemaal hoe het in elkaar hoort maar bij deze beleggen die aan de buitenkant moesten, betrapte ik mezelf erop dat ik echt even moest kijken en niet zomaar verder kon stikken. Dat is de laatste 6 jaar niet meer meer gebeurd en ik moest er echt even om lachen.

Het patroon is nu bijna klaar. Ik ga nog 1 patroon ontwerpen en dan gaat het tekenen en beschrijven beginnen. Het gaat deze keer wat langzamer dan normaal want met kerst is het toch weer extra druk met andere dingen.

You Might Also Like

0 comments