Maak een Labello Hoesje of Zakje

10:50:00 AM

Nu nog een D- of Splitring...

Je kent het, je hebt nog een Labello, je weet het zeker maar waar is deze dan toch? Volgens mij halen de meeste Labello's hun echte einde nooit want tegen die tijd zijn ze allang kwijt of ze hebben leuk een rondje door de wasmachine gemaakt, als dat niet genoeg was, dan de droger toch zeker : )

Voor mij geldt dit helemaal, ik koop ze bij bosjes en ze verdwijnen allemaal.
Vandaag was het genoeg en vond ik deze beschrijving voor hoesjes:
Deze is Engels en ik heb er even een Nederlandse versie van gemaakt.

Het lijkt veel werk maar als je de lapjes geknipt hebt,
zit het hoesje in 5 minuten in elkaar : )

Knip van stof:
Lapje van 4,5cm x 13cm, dit is het zakje.
Lapje van 4,5cm x 23cm, dit is de achterkant. 

Vouw de achterkant met de goede kanten tegen elkaar dubbel.
Vouw het zakje met de verkeerde kanten tegen elkaar dubbel.

2) Leg het zakje 'in' de achterkant met de onafgewerkte korte randen gelijk.
Vouw de achterkant weer op elkaar

Stik de lange randen 5mm van de rand.
Begin 5mm van de onderkant.
Knip de hoekjes schuin af.

Keer het hoesje.
Gebruik een saté prikker voor de puntjes.

Stik dwars over de onderkant.
Laat 2mm aan het begin en eind open.
Knip de hoekjes schuin af.

Knip de extra hoekjes weg.

Keer het zakje naar de goede kant.
Gebruikt een prikker of schaartje voor de hoekjes.
Je kunt nu de bovenkant een stukje dubbelvouwen
en een D-ring, Splitring of bretel clip tussen stikken
zodat je het hoesje ergens aan kunt hangen.

Voor mijn vriendinnen : )
Groetjes,
Christel

You Might Also Like

1 comments

  1. Héél leuk idee..ik knutsel er vast en zeker enkele in elkaar voor onze skivakantie...praktisch en snel klaar .
    Dankjewel

    ReplyDelete