BD1614 Hes, Bandana en Korte Broek

8:13:00 AM

Uit de poll kwam BABY Born® als overtuigend winnaar en dus zal het nieuwe patroon voor poppenkleertjes zijn die deze poppen passen. Het nieuwe patroon, BD1614, zal Sunny Days heten en het worden vrolijke zomerse poppenkleertjes voor poppen van 43cm.

Hier zie je het eerste setje uit het nieuwe patroon. Alle kleertjes zijn van katoen en erg eenvoudig te maken. Het is een hes met korte broek en bandana. Deze kleertjes zijn erg goed geschikt voor minder ervaren naaisters want er zijn geen moeilijke handelingen en ook geen dure fournituren. Met een een sierrandje, 5 kleine knoopjes en zigzagband heb je het hele hesje versierd.
De hes heeft een leuk detail op het voorpand, een sierbandje met 5 kleine knoopjes. Aan de achterkant sluit het hesje met klittenband en daar zal ik binnenkort een video van maken want daar krijg ik best veel vragen over. Het is heel eenvoudig om te doen maar je moet het even weten.
Dit is de bandana en deze is deze keer niet met striklintjes maar heeft elastiek in de achterrand en kan dus vlot opgezet worden.
Verder heb ik voor dit patroon nog een nieuwe luier gemaakt. Hij ziet er misschien hetzelfde uit als de oude maar hij is veel kleiner/dunner/smaller en eenvoudiger om te maken. Voor de zomer hebben de poppen tenslotte niet zo'n dikke luier nodig...

You Might Also Like

3 comments

  1. Hallo Christel,

    Superleuk nieuwe kleren voor de babyborn!!
    binnen een maand verhuizen we en kan ik eindelijk mijn naaimachiene en ander hobbygerief terug boven halen, joepie!

    Zeer mooie nieuwe site trouwens!

    groetjes, jaimie

    ReplyDelete
  2. Wat een mooie kleren voor de babyborn;]

    ReplyDelete
  3. Schattig Christel, ik wacht rustig af ;-).

    ReplyDelete