Patroon Tekenen, BD1805 is in de computer getekend

10:26:00 AM


We zijn er bijna, gisteren heb ik de laatste delen van "BD1805 Everyday Doll voor poppen van 48cm" in de computer getekend en zo ziet het er uit. Ik ga nu met de beschrijving beginnen. Na de beschrijving maak ik de foto's voor de website en de voorpagina van de beschrijving en dan is het patroon klaar.

Ik krijg altijd veel vragen over hoe ik mijn patronen teken dus misschien is het leuk als ik daar iets over vertel. Eerst teken ik schetsjes van wat ik graag zou willen maken. Daarna teken ik de patronen met de hand op patroonpapier door de basispatronen te veranderen. Voor alle poppenmaten heb ik basispatronen op stevig karton en die basispatronen gebruik ik om alle modellen te maken. Voor het tekenen op patroonpapier, gebruik ik patroonpapier met ruitjes van 1cm x 1cm. Omdat poppenkleertjes zo klein zijn, teken je niet op schaal maar meteen op ware grootte. Als het tekenen klaar is, knip ik de deeltjes uit het patroonpapier, maak ik alle kleertjes en breng ik verbeteringen aan.
Dan teken ik de patronen in de computer. Eerst scan ik de papieren deeltjes, die zie je links en deze teken ik over in de computer, dat zie je rechts. Voor het tekenen in de computer gebruik ik geen speciaal patroontekenprogramma, die zijn er wel, maar ik gebruik Adobe Illustrator. Dit werkt prima en ik kan Illustrator ook voor andere dingen gebruiken waar patroontekenprogramma's toch weer minder geschikt zijn. Voor tekenprogramma's is het fijn als je een groot scherm hebt want er gebeurt nogal wat op zo'n scherm. Ik heb een iMAc met een scherm van 27" en dat is zo goed als het maar kan zonder meteen industrieel te worden.

You Might Also Like

0 comments