Poppenkapper & Nieuwe patroonlijn is gestart

11:36:00 AM

Dit is Sally™, een nieuwe Zapf Creations® meisjespop van 63cm. De laatste maanden heb ik heel veel plezier beleefd aan het kleertjes maken en ontwerpen voor meisjespoppen. Ik vond het zo leuk om te doen dat we de Wollyonline collectie in 2010 uit gaan breiden met patronen voor meisjespoppen en Sally zal als eerste een mooie Wollyonline garderobe krijgen*.

Toen ik Sally kocht, viel het me op dat haar haren asymmetrisch waren. Alle haren zijn even lang en omdat ze een zij-scheiding heeft, vallen de haren aan de linkerkant langer. Sally moest dus eerst even naar de kapper. Ik weet nog van toen ik klein was dat poppenharen knippen eigenlijk geen goed idee is, dat gaat altijd mis en mijn poppen zagen er vaak verknipt uit, erg sneu... maar ik ben nu ouder en deze keer moest het dan toch maar goed gaan.

De originele haren zijn niet geknipt, dat kun je duidelijk zien dus ik heb de haren dan ook niet geknipt maar ik heb een scheermesje gebruikt en het is voor de eerste keer in mijn leven gelukt! Ze heeft nu een heel leuk en gelijk kapsel. In de winkel vond ik ook nog piepkleine haarklemmetjes.

De eerste patronen zijn al klaar en ik ga deze week beginnen met het maken van de kleertjes. Helaas heb ik het de komende maand heel druk, normaal maak ik een volledig patroon in 3-4 weken, deze keer gaat het langer duren maar ik heb er heel erg veel zin in.

*Let Op: Wollyonline maakt alle poppenkleding patronen helemaal zelf. Onze patronen zijn geen officiële Zapf® patronen want Wollyonline is op geen enkele wijze verbonden met speelgoedfabrikanten zoals Zapf Creations®

You Might Also Like

0 comments