Voorstellen aan Yvonne, ons derde Wollyonline Team Member

2:45:00 AM

Mag ik je voorstellen aan Yvonne ons derde Wollyonline Team Member. Ze schrijft het liefst in het Nederlands en dit is dus ons Nederlands Team Lid : )

Kun je een beetje over jezelf vertellen?
Hallo, ik ben Yvonne, 57 jaar en getrouwd met Jos. En trotse moeder van 2 zoons, 27 en 22 jaar. De jongste woont nog gezellig thuis. Ik ben fulltime huismanager. Het liefste ben ik creatief bezig met papier en lapjes.

Hoe oud was je toen je begon met naaien?
Dat weet ik niet meer precies, maar wel jong.

Hoe is je naaicarrière begonnen?
Door mijn moeder, zij naaide alles voor mij en mijn zusje. Ik zag haar altijd bezig en daardoor begon het bij mij ook te kriebelen.

Wat was het eerste dat je gemaakt hebt?
Het eerste wat ik maakte met hulp van mijn moeder waren poppenkleertjes voor mijn eigen pop. Die pop heb ik nog, al zit ze ver weg in een doos.

Welke dingen maak je het liefste?
Nu maak ik het liefste poppen en berenkleertjes en sinds kort kleed ik AAP ook aan voor de kinderopvang van mijn schoondochter. Toen de kinderen klein waren was het mijn lust en mijn leven om leuke dingen voor hen te maken

Wat zou je het liefst nooit meer maken?
Na mijn opleiding kostuumnaaien en couture ben ik gaan werken in een dure modezaak waar ik veranderwerk deed. Soms kom je er niet onderuit maar daar heb ik een hekel aan gekregen.

Wie is of zijn de mensen die de meeste van je creaties krijgen?
Op dit moment is dat mijn schoondochter. Ze heeft sinds ruim een half jaar haar eigen kinderopvang Gastouderopvang 't Steurtje in Hendrik-Ido-Ambacht en voor haar maak ik poppenkleertjes en kleertjes voor AAP. Maar ook mijn zus is blij met poppen- en berenkleertjes voor haar kinderopvang.

Wat heb je altijd al willen maken maar nog nooit gedaan?
Ik droomde weleens van een eigen webwinkeltje met babykleertjes, kraamcadeautjes en poppenkleertjes. En soms denk ik daar nog weleens aan.

Wat was je grootste project tot nu toe?
Ik heb 34 jaar geleden mijn eigen trouwjurk gemaakt. Mijn moeder bood aan om hem te laten maken omdat ze het niet vertrouwde. Maar ik zou en moest het zelf doen en het is me ook gelukt. Later heb ik 2 babykamers "aangekleed" voor mijn eigen kinderen. Heel veel werk maar wat was ik er trots op toen mijn kinderen in hun bedje lagen wat helemaal door mama was gemaakt.

Wat was het meest belangrijkste dat je tot nu toe gemaakt hebt?
Dat is dan mijn eigen trouwjurk.

Wat was het laatste project dat je afgemaakt hebt?
Een lekker warm outfitje voor AAP.

Was je blij met het resultaat?
Ja, hij/zij zag er schattig uit.

Wat was het laatste dat je weg hebt gegooid omdat het mislukt was?
Dat was een broekje voor AAP. Maar echt weggegooid heb ik het niet.  Ik had een verkeerd stofje gekozen.

Had het gered kunnen worden?
Ja, ik heb het zelfs nog gered. Misschien kan het nog dienst doen als pyjamabroekje.

Wat was je eerste naaimachine?
Dat was een Singer naaimachine.

Welke machines heb je tegenwoordig?
Ik heb nu weer een Singer naaimachine; Rumina 3000. En ik heb een Elna lock.

Welke is de favoriet?
Mijn Singer naaimachine.

Welke andere hobby's heb je nog?
Mijn grootste hobby is kaarten maken. Op mijn blog Kaarten van Yvonne laat ik graag zien wat ik zoal maak, ook de poppenkleertjes die ik maak laat ik daar zien. Ik ben dus ook heel graag achter mijn computer bezig. Aan mijn wens, een eigen website wordt gewerkt door mijn jongste zoon. Verder ben ik graag in onze tuin bezig en ben ik 2x in de week in het zwembad te vinden. Ondanks dat ik niet buitenshuis werk kom ik eigenlijk altijd tijd te kort.

Groetjes,
Yvonne

You Might Also Like

0 comments