BD1202 Reiswiegje slaap kindje slaap

9:06:00 AM

Uit het BD1202 patroon is de reiswieg mijn favoriet en daarom heb ik gisteren het reiswiegje gezellig nog een keertje gemaakt. Deze keer van blauwe ribstof met rose/wit geruite flannel voering. Om te testen heb ik geen versteviging gebruikt en zoals je ziet gaat dat ook prima. De ribstof was even priegelen omdat het een vleug heeft en wil schuiven maar met wat hulp van een laagje tissue papier tussen de te stikken laagjes is het toch allemaal gelukt.

Op de linker zijkant staat 'slaap kindje slaap'
Aan het voeteneind staat 'daar buiten'
Aan de rechterkant staat dan natuurlijk 'loopt een schaap'....
En aan de bovenkant heb ik mijn schaapje en de text 'een schaap met witte voetjes' geborduurd. Door de glans van het garen is het wat moeilijk te zien maar op het reiswiegje zelf is het echt heel duidelijk. Het is een beetje sneu want mijn schaap heeft grijze voetjes, geen witte, en mijn schaap heeft een konijntje bij zich maar het is wel een heel leuk schaapje.
Het schaap/konijn is een borduurpatroontje van een OESD borduur CD. Ik denk dat deze CD al wat ouder is want ik heb hem echt al een hele tijd. Het is nummer 807 en hij heet Hush Baby Bear. De text heb ik gemaakt met het borduurprogramma Explorations van OESD. Het lettertype is script.

You Might Also Like

3 comments

  1. o, die is ook leuk geworden zeg! Ik heb de mijne ook af. Ik heb hem gemaakt van restjes katoen,maar die heb ik wel verstevigd. Dat gaat goed, alleen de kap vindt het wat lastig om omhoog te blijven staan.. Ik vind het trouwens echt een geweldig patroon, het zit echt zo goed in elkaar! Mijn complimenten!'groetjes Maartje van Zoggel

    ReplyDelete
  2. Hoi Maartje,

    Als je een foto hebt dan zou ik graag het nieuwe reiswiegje zien! Als de kap even niet wil dan kun je een paar keer over het biaisband dat langs de kap loopt stikken, gewoon in de lengte meer stiksels overheen laten lopen. De rand wordt dan steviger en zo blijft de kap beter staan. Bij mij is het geen probleem, waarschijnlijk omdat de ribstof wat zwaarder is dan katoen.

    ReplyDelete
  3. goed om te lezen dat als je wat zwaardere stof neemt je dan geen versteviging nodig hebt. Denk dat je met een goede jeans ook wel zonder versteviging kan werken. maar eens kijen wat ik zoal heb liggen. Ga ook aan de slag met het patroon.

    ReplyDelete