Warme Winter Trui en Sjaal voor poppen van 63cm

7:29:00 PM

Na de winterjas heeft Sally nu ook een warme winter trui van fleece gekregen. De trui met capuchon gaat eenvoudig over het hoofd aan. Je moet wel fleece gebruiken want de rek in de fleece zorgt ervoor dat de trui goed aangaat. De biesjes, het lusje en ook de zak op het voorpand, er kunnen echt spulletjes in, zijn van babyrib. De trui sluit aan de hals met een lusje en een houten knoop. Voor de versiering heb ik roze band langs de onderrand gebruikt en heb ik er nog 3 bloemetjes van vilt op gemaakt. De bloemetjes heb ik weer met een Sizzix stansje gesneden maar je kunt ze natuurlijk ook knippen.
Een lange geruite sjaal met puntjes is voor als het toch weer wat kouder is. De sjaal is erg eenvoudig en daar kunnen de poppenmoeders zelf aan meewerken. De trui is ook zeker niet moeilijk maar door de details zijn er veel handelingen. Ik merkte dat er bij de strip in de mouwen heel veel lagen op elkaar gestikt moten worden dus ik raad aan niet te dikke fleece te gebruiken want andere komt de naaimachine er misschien niet doorheen. Als je een sterke naaimachine hebt, is er natuurlijk geen probleem.

Deze week heb ik voor het eerst in dagen weer tijd om te werken aan het patroon... gelukkig! Ik wil heel graag aan de slag. De volgende kleertjes zullen voor de zomer zijn... die komt er ook weer aan, ooit...

You Might Also Like

0 comments